29. 3. 2014

Top týdne #2

Díky Katherine Paul jsem se rozhodla se zúčastnit projektu/meme/čehosi s názvem Top týdne. Původním autorem je Luu
Úkolem je sestavit 52 žebříčků o 10 položkách na nejrůznější témata. Je to zamýšleno tak, že po celý rok budete každý týden přidávat jeden žebříček (52 týdnů = 52 žebříčků = jeden rok...mazaný ne?)
Mělo by se objevovat na blogu v pondělí, ale já budu publikovat pravděpodobně o víkendu, doufám, že to nevadí :)
Téma číslo dvě zní 

FILMOVÁ ZPRACOVÁNÍ

Tento týden to bude pravděpodobně trochu opakovačka z minulého týdne, protože většina mých oblíbených postav má své seriálové/filmové dvojníky. 

1) Osvícení (Stephen King)
Osvícení je jediná knížka, u které jsem se kdy skutečně bála a film s Jackem Nicholsonem je prostě pecka. Strašidelný až na půdu. Tyhle psycho horory mám ráda, ale bojím se jich. Ale to je účel hororů, no ne? Stephen King je Pan spisovatel. A navíc má narozeniny ve stejný den jako já! Ale to sem nepatří :D

2) Harry Potter
Epičnost filmů snad netřeba rozebírat. Tisíckrát řečeno. Jedeme dál.

3) Sběratelé kostí
Seriál je úplně o něčem jiném, než knihy, ale nemůžu se nabažit ani jednoho. Každé má něco do sebe, obě jsou skvělé jiným způsobem.

4) Hunger games
Jednoho krásného dne jsem se rozhodla jít do kina a shlédla Hunger games. Ještě ten samý večer jsem se začetla do knížky a přečetla ji na posezení. A to prosím z notebooku. A další dva díly během dalších dvou večerů. Pak už jsem pálila do knihkupectví a koupila fyzický výtisk knihy a spokojeně ji uložila na poličku a zařadila na seznam All time favourites. Hunger games je báječné nejen příběhem a celým zpracováním, ale i výběrem herců, který se tvůrcům extrémně povedl. 


5) Červený trpaslík
Jeden z mála případů, kde mi seriálové/filmové zpracování připadá mnohokrát lepší než knížky. Myslím si však, že je to způsobeno mnoha faktory. Seriál jsem viděla dřív, seriál má báječný dabing a knížka je bohužel přeložena v úplně jiném duchu než je seriál a to mi vadí. Nicméně mám všechny knížky ve své sbírce. Hoši z trpaslíka a jejich herečtí představitelé však u mě vedou! Riiimeer, Riimeeer!

6)  Forrest Gump
Druhý případ, kdy filmové zpracování vede nad knihou. V případě Forresta Gumpa za to jednoznačně může Tom Hanks.

7) Píseň ledu a ohně 
HBO podle mě Hru o trůny a další Martinovy knihy uchopilo naprosto skvěle a postavy jsou taky pěkně vybrané. Kdo má být slizoun, je slizoun, u koho vás má chytnout za srdíčko smutný osud, tam vás chytne. Akorát Tyrion je na můj vkus trochu moc pěknej a sympatickej :D 

8) Parfém příběh vraha
Knížku mám připravenou doma, ještě jsem ji nečetla, ale filmová adaptace se povedla. Ačkoli nemůžu srovnat s knihou, snad si dojem o filmu přečtením nezkazím, protože většinou se mi knížky líbí víc, než filmy.
9) Ďábel nosí Pradu
Jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Koukám se na něj na Štědrý den. Nevím proč. Vždyť tam Vánoce snad ani nejsou, ale tak nějak jsem z toho udělala tradici. Miranda Pristley zahraná naprosto bravurně Meryl Streep. A Anne Hathaway jako Andy Sachs je prostě hrozně rozotmilá.

10) Pokoj číslo 1408
Další z filmů podle mistra Stephena Kinga. Tentokrát podle jedné z jeho povídek. Po shlédnutí vám bude běhat mráz po zádech. Zvlášť po poslední scéně.
A jaká jsou vaše oblíbená filmová zpracování? Máme některé společné favority? :) Jak je vidět, tak horory a strašidelné filmy, či filmy s nějakou morbidní tématikou se spolu s komediemi točí asi nejlépe, nebo minimálně jsou nejzapamatovatelnější. Alespoň pro mě! 
Příští týden se můžete těšit na další TOP týdne, tentokrát Knihy z dětství. Už se nemůžu dočkat, až zavzpomínám a podělím se s vámi o své oblíbené autory a charaktery :) 

Share:

7 komentářů:

  1. Osvietenie som ešte nevidela, no mám to doma na DVD. Vyzerá to veľmi dobre a chcem si to v najbližšej dobe aj pozrieť :)
    A Pokoj 1408 je peknéééé psycho, isto nič na zaspávanie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si to pusť, pokud se ráda bojíš. Ale nedoporučuju pouštět v den, kdy budeš sama doma, nebo třeba na nějaké opuštěné chalupě :D....aspoň já bych se asi pomátla strachy :D a to se moc u filmů nebojím :D Ale King je mistr oboru a filmy podle něj jsou psychooo :D

      Vymazat
  2. HUNGER GAMES? Zklamalas!!!!!!!!!!!! + další moře vykřičníků! Ten film byl DĚS. Tolik nedodělaností, až jsem kroutila hlavou. (To mi ale nebrání se těšit na Mockingjaye, že -_-) Je fakt, že dvojka byla o něco málo lepší, ALE.. -_-

    Na Parfém se taktéž chystám, splaším to v knihovně a dáme si společný reading? :P

    Vidím, že se dobře držíš toho "FILMOVÁ" zpracování, hele.. Já nedodržuju termín, ty zase zadání - jsme si kvit! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tobě se taky pořád něco nezdá, to je hrůza! :D Promiň, ale mně se to líbilo a za tím si stojím :) Dvojka byla senzační. Jednička taky hodně dobrá. Podle mě to zvládli bravurně. Film co by se tak hodně držel knížky jsem neviděla hodně dlouho....
      Klidně můžeme dát společný čtení...já myslela, že čtu rychle, ale ty jsi jak splašená ve čtení :D Nemám tolik času na čtení kolik bych chtěla...ale když to dáme někdy o víkendu, tak by to šlo ;) Ať pak můžeme probrat dojmy :)
      A já si témata můžu vykládat jak chci, abys věděla!:D

      Vymazat
    2. Heh, asi mě ještě moc neznáš.. Já jsem totiž věčný rýpal a nespokojenost je má supervlastnost. :D A co takhle Roh hojnosti? Myslela jsem, že si dělají prdel! :D (Jak v 1 tak v 2.)

      Nejsem pomatená ve čtení, jsem pomatená normálně! :D A bez času jsem rovněž, čtu po nocích a v buse, jinak jsem věčně mimo. Též tak vypadá moje blogová aktivita! :D Ale jo, společné čtení nějaké psychárny bych si dala.. :3

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři