29. 9. 2014

Vampýrská akademie 6 - Poslední oběť - Richelle Mead

Rose sedí v base za vlastizradu. To že je nevinná nikoho nezajímá, snad kromě jejích kamarádů, kteří vymýšlejí nejrůznější způsoby, jak očistit její jméno. Jelikož soudní proces se zdá být předem prohraný, Rose aniž by věděla jak, se ocitá na útěku spolu s Dimitrijem, který je pro změnu trnem v oku všem Morojům kvůli své Strigojskou minulostí. Rose samozřejmě nevydrží sedět nečinně na zadku a čekat, dokud její kamarádi nezískají důkazy o její nevině a rozjíždí vlastní šílený plán podnícený dopisem, který ani nemusí být pravý.

Poslední díl Vampýrské akademie se symbolickým podtitulem Poslední oběť v žádném případě nezaostává za předchozími částmi série. Naopak. Čeká nás rozuzlení všech nezodpovězených otázek a dokonce nastolení některých nových, které dávají prostor volně navazující sérii Pokrevní pouta.
Vsadím se, že většina čtenářů čeká nejen na výsledek snažení našich hrdinů ohledně spravedlnosti, ale také na to, jak to nakonec dopadne s našimi soupeři o Rosino srdce.
 

Richelle Mead již pošesté dokazuje, že psát a zaujmout prostě umí. Tyhle knihy prostě popadnete neodložíte, dokud nedočtete poslední stránku. A pokud už musíte přerušit čtení, myslet na ni rozhodně nepřestanete.
Zvlášť v posledním díle si uvědomíme, že autorka knihy nevymýšlí jen tak za pochodu, naopak měla příběh promyšlený od začátku do konce. Vše pečlivě naplánovala povedlo se jí to na jedničku. Veškeré drobnosti do sebe zapadly, nevšimla jsem si žádných nelogičností. Pro dosažení neskutečné poutavosti ani nemusela v půlce do příběhu nacpat něco nového jen tak z hecu, aby příběh "ozvláštnila". Prostě je vidět, že tenhle vampýrský svět má pevný řád, kterého se drží celou dobu, což je dobře.
Originalitu vyprávění zde podobně jako ve čtvrtém díle podtrhuje použití pouta. Dění na královském dvoře prakticky celou dobu sledujeme prostřednictvím Rose Lissinýma očima.
To zda některá z postav dojde svého sluníčkového konce, to už nechám na vás, abyste to objevili sami.
 

Tímto dílem končí jedna skvělá knižní série, která si zaslouží mnohem víc pozornosti, než by člověk řekl na první pohled. Mnohé čtenáře mohou odradit dlé mého velice nevkusné obálky, ale to co se skrývá uvnitř, je naprosto jedinečné. Richelle Mead má velice podmanivý styl vypravování, který se vám tak nějak dostate pod kůži a vy se často přistihnete, že každému doporučujete přečtení této série, případně donekonečna omíláte události jednotlivých dílů a také to, zda jste tým Dimitrij, či tým Adrian.
Přečtení celé série mi trvalo 21 dní. S postavami se mi loučí velice těžko, ale život jde dál a mně už navždy zůstane vzpomínka na skvělou a silnou Rose, charismatického Dimitrije, zábavného a milujícího Adriana, rozumnou a dobrosrdečnou Lissu, uštěpačného, ale milého Christiana, vyděšenou avšak statečnou Sydney a za všechn okolností obětavého správného kamaráda Eddieho.
Vampýrská akademie patří rozhodně k tomu nejlepšímu, co můžete mezi upířinami najít. Už navždy bude mít tato série speciální místo v mém srdci a já se nemohu dočkat, až se pustím do Pokrevních pout.

Ačkoli každý jednotlivý díl jsem ohodnotila 4,5 hvězdičkami, celé sérii uděluji hvězdiček 5, protože si je prostě zaslouží a já se jí nemohu nabažit. Pokud jste to ještě nedodělali a na recenzi šestého dílu jste se dostali zcela náhodou, prosím vás, přečtěte si ji od začátku do konce. Já VA rozhodně nečetla naposled.

Usmíval se na mě...přátelsky. "Dcero moje" prohlásil. "Je ti osmnáct a už jsi byla obviněna z vraždy, pomáhla ajsi zločincům a zabilas víc Strigojů než většina strážců za celý život vůbec viděla." Odmlčel se. "Nemohl bych na tebe být pyšnější."

"Ksakru, co to je?" podivila jsem se. "Tenhle odvážný útěk nám sponzoruje Honda?"

Dimitrij se zasmál, protože jsem se asi tvářila hrozně. "Vždycky mě pobaví, z čeho máš strach. Ze Strigojů? Ne. Z pochybného jídla? Ano."

"Co se děje?" chtěl vědět.
"Jako obvykle, starý pane," odpověděla jsem zvesela. "Nebezpečí, šílený plány..., všechny ty šílenosti, co se v naší rodině dědí."

Ráda bych touto cestou poděkovala serveru knihy.idnes.cz za poskytnutí recenzního e-booku. Pokud si toužíte přečíst tento díl, koupit si ho můžete zde
Share:

4 komentáře:

  1. Mám prostě malý problém s tvým blogem, protože poslední 3 komentáře co jsem ti napsala se ti tady nezobrazili, tak to zkusím znovu :D

    Četla jsem celou sérii, myslela jsem, že si pamatuji všechno, ale proboha já teď nevím vůbec o čem tento díl je! Tak dokonale si mě na to navnadila, že musim si zase všechny knihy sehnat a přečíst si to, hlavně asi tento poslední díl :3
    A 21 dní se serii, to už je docela doba, já to četla podobně dlouho a potom sem měla pocit, že mi něco chybí a že nemám nad čím přemýšlet, když je konec. Máš to taky tak? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neeee :( Jak je to možné? :( Miluju komentáře a blogger mi je odepírá? No to bych se na to podívala!!!
      Díky moc, navnadit se další čtenáře právě snažím, tak jsem ráda, že se mi to podařilo :D
      Rozhodně si všechny díly sežeň, protože tyhle stojí za to mít ve své sbírce :)
      21 dní s tím, že jsem musela normálně fungovat ve škole, která je hodně časově náročná, takže mi to přijde dost rychlé :D :D
      Přesně tak to mám taky. Jako by mi něco důležitého chybělo. Přece jen jsem se s těmi postavami stihla hrozně moc sžít a teď se mi po nich strašně stýská :( :) Rozhodně si dám někdy re-reading celé série, protože věřím, že i na několikáté čtení objevím něco, co mi uniklo a řeknu si: Ha! Ta Richelle to má vážně promyšlený do posledního písmenka :)

      Vymazat
  2. No dobře, zase jsi mě navnadila! K pátému dílu jsem ti psala komentář, že si mi do posledního dílu nechce. A po přečtení tvé recenze? Vypínám počítač a jdu si číst! :) Adrian je největší miláček. A máš pravdu, že tato série si zaslouží pozornost. Pamatuješ, jak jsme ještě před měsícem váhaly, zda se do ní vůbec pustit? :) Měly jsme si tenkrát v Neoluxoru rovnou koupit celou sextalogii! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chacha! :D Jsem prostě mistr v nalaďování tě na přečtení nejrůznějších knih :D
      Pamatuji si to, jako by to bylo včera a nemůžu uvěřit, že jsem byla tak pošetilá a myslela jsem, že by se mi to nemuselo líbit a nechala jsem tam ten box ležet ladem!!!! :D Dodnes si to vyčítám a budu muset jednotlivé díly dokoupit! :) Protože i když obálky jsou příšerně ošklivé, hřbety jsou hezké. A navíc mi jde hlavně o obsah a ten je na jedničku ♥

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři