4. 1. 2015

Top týdne #42

Účastním se projektu/meme/čehosi s názvem Top týdne. Původním autorem je Luu
Úkolem je sestavit 52 žebříčků o 10 položkách na nejrůznější témata. Je to zamýšleno tak, že po celý rok budete každý týden přidávat jeden žebříček (52 týdnů = 52 žebříčků = jeden rok)
Téma číslo 42 zní

PODHODNOCENÉ KNIHY

Jako podhodnocené knihy beru zejména ty, které jsou ve stínu marketingově propagovanějších titulů a nejsou tolik známé, přestože jim většina bestsellerů nesahají ani po kotníky.

1) Ready Player One (Ernest Cline)
Možná není ani tak podhodnocená, jako spíš, že se o ní málo ví. Z mě neznámého důvodu skončila tahle kráska v Levných knihách a přiznejme si to na rovinu, kdo z nás bere jako prioritu to-read listu knihu, kterou koupí za 40 korun? Já jsem měla to štěstí, že jsem na ni narazila už v roce 2012 (hipster!) a hned si ji zamilovala. Od té doby je to moje nejoblíbenější samostatně stojící kniha. Přečtěte si ji. Prosím. Stojí za to. Neznalost popkultury 80. let, arkádových her a dalších retro zajímavostí není překážkou. V téhle knize si to své najde úplně každý. Věřím, že většina z vás, kdo čtete tenhle článek má knihu už nějaký ten pátek doma. Tak ji popadněte hned a začněte číst :) 

2) Oškliví (Scott Westerfeld)
K Ošklivým mám melancholické vzpomínky, protože je to moje první přečtená dystopie, kterou jsem slupla ještě dlouho před tím, než jsem vůbec tušila, že něco jako samostatný žánr dystopie existuje. Naneštěstí se o této sérii příliš nemluví, což je obrovská škoda, protože Scott Westerfeld je fenomenální autor a vymyslel svět zajímavější než mnoho jiných, známějších dystopických světů.

3) Přechod (Justin Cronin)
Dodnes nechápu, proč se Přechod u nás vůbec neuchytil. Dle mého názoru je to totiž jedna z nejpropracovanějších a nejlépe vymyšlených i napsaných dystopií vůbec. Navíc už letos by měl snad vyjít třetí díl! Z čekání se asi zblázním, ale už se těším na re-reading prvních dvou dílů, protože je klidně můžu číst pořád dokola a pořád na mě v nich bude čekat něco nového.

4) Monument 14 (Emmy Laybourne)
Další dystopie? Tentokrát moje úplně nejoblíbenější. Útlé knížky o dětech by mohly leckoho odradit, ale nenechte se zmást. Autorka dokázala na malém rozsahu vytvořit jeden z nejúžasnějších příběhů na světě. Hrdinové se zde chovají úměrně svému věku a v nastalé situaci, postupně dospívají a vyvíjejí se. Zdaleka nejde o dětskou knížku.

5) Neohrožená (Francine Pascal)
Když jsem byla mladší, sérii o Gaie, která ovládá všechna myslitelná bojová umění a chybí jí gen strachu jsem úplně hltala. Dodnes na ni často myslím a hrozně mě mrzí, že v Česku vyšlo jen pár prvních dílů, přestože v originále jich je kolem 30 tuším. Hrozně ráda bych si sérii komplet sehnala. Nevíte, kde byl se dala najít, ať už v papírové, nebo elektronické podobě? :) Moc prosím všechny, kdo by o ní něco věděli, napište mi do komentářů, nebo do formuláře v pravém sloupečku na blogu :)

6) Dobrý proti severáku (Daniel Glattauer)
Hrozně pěkná série skládající se ze dvou dílů. Celá je psaná v e-mailech a je moc roztomilá. Co se všechno může stát, když se poplete adresa na jednom předplatném časopisu? Z záplavě dojáků Johna Greena je tahle dojemná série úplně opomíjena, jako kdyby měl Green patent na to, jak napsat pěknou romantickou knížku.

7) Jezdci časem (Alex Scarrow)
Další úlovek z Levných knih, další z tref do černého. Moc hezká série o cestovatelích časem. Sympatické postavy, zajímavé pozadí příběhu, skvělý vypravěčský um autora. U nás vyšly zatím pouze dva díly, slovenští přátelé jsou na tom lépe, u nich vydávání pokračuje. Já jsem si trojku objednala z bookdepository a ke své smůle jsem ji ještě nečetla, ale rozhodně to napravím.

8) Henderson's boys (Robert Muchamore)
O CHERUB jsem se nejen v Top týdne nahovořila již dost a dost, ale věděli jste, že autor napsal i sérii s názvem Henderson's boys, která časově CHERUB předchází? BBart se bohužel sérii zřejmě rozhodl nevydat, tak je k dispozici pouze v angličtině, ale není to nikterak náročné čtení, vždyť jde o middle-grade sérii :)

9) Alex Rider (Anthony Horowitz)  
Mou lásku ke knihám o dětských tajných agentech nezažehl James Adams, jak by si mnozí mohli myslet, ale právě Alex Rider. Mladí Britští špioni prostě vědí jak na mě.

10) Dokonalá iluze (James Patterson)
Do chvíle, než se mi dostal do rukou tento recenzní výtisk jsem o autorovi neměla nejmenší tušení. Můžu si jedině nadávat za svou zabedněnost, neboť tenhle chlapík ví, jak napsat naprosto boží detektivku. Kdejaký slavný seveřan se může jít vycpat...

U kterých knih nemůžete překousnout, že nejsou tak známé, jak by si zasloužily? 
Share:

18 komentářů:

  1. U mě také nezažehly lásku k dětským tajným agentům James Adams a jeho kamarádi, ale představitelé knih od Enid Blytonové - PET pátračů a pes a Správná pětka. Přechod na CHERUB byl skok na vyšší level.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správnou pětku a Tajnou sedmu a Tajemství jsem samozřejmě taky četla :) A milovala jsem je :) Ale Enid Blytonová je celkem dost proslavená, proto tu není zahrnuta :) Jsem ráda, že CHERUB znáš! :)

      Vymazat
  2. Na Ošklivé se chystám, jenom se bojím, že se mi nepodaří sehnat další díly, protože už jsem je nikde v obchodě neviděla...
    A Ready Player One byla jedna z mých nejoblíbenějších knížek za rok 2014. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No je pravda, že už je to starší série, ale někde by se měly dát sehnat :) Luxor se třeba tváří, že je ještě mají :) Přinejhorším knihovna :)
      Jsem ráda, že se ti Ready player one líbilo, protože je to prostě nejúžasnější knížka a já špatně nesu, když ji někdo nemá rád :D

      Vymazat
  3. Ani jednu z knih jsem nečetla... Možná proto, že jsou málo propagované. Většinou čtu ty nejlepší bestsellery (ty si koupím) a knihy, které byly vydané už dávno (ty si půjčím z knihovny). Snažím se šetřit a to mě od těchto titulů dost vzdaluje...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě proto jsem stvořila tento článek :) s nadějí, že se o těch knížkách dozví víc lidí a přečtou si je :)
      Je to samozřejmé, že víc lidí dá přednost těm "ověřeným" bestsellerům... :) Snad se k některé z uvedených dostaneš třeba právě díky knihovně :)

      Vymazat
  4. Musím se přiznat - ani jednu knihu ze seznamu jsem nečetla a celkem se za sebe stydím :( Ale na obhajobu musím napsat, že Ready Player One mám koupené a už nachystané na přečtení. Všichni mi tuhle knihu doporučovali, tak jsem ji v LK nemohla nechat. Monument 14 je skvělá dystopie. Sice jsem nečetla celou sérii, ale četla jsem sem tam úryvky a musím říct, že mě to dost zaujalo. Budu si to muset dokoupit (stejně jako dalších tunu knížek :D ) Skvělý článek a myslím, že i skvělý výběr, jen se teď opravdu stydím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stydět se rozhodně nemusíš :) Stačí něco vybrat a přečíst a naprosto tu vinu odčiníš ;) :D
      Ready player one máš tedy nachystané, tak proč se do toho nepustit hned? :)
      Monument 14 je prostě krásný :) Máš výhodu, že si můžeš přečíst všechny tři díly najednou. Já čekala mučivý rok a byla to jedna z nejtěžších věcí, co jsem kdy udělala :D (nadsázka :D)
      Taky musím dokoupit tak tři tuny knih :D
      Děkuji moc :)

      Vymazat
  5. Z výčtu knih jsem četla jen, ale na svoji obhajobu musím říct, že většina z nich jde žánrově mimo mě :D Ale je fakt, že třeba takový Monument 14 by mě normálně asi taky vůbec nelákal, nicméně po jeho přečtení jsem byla nadšená a zoufalá zároveň, protože jsem neměla po ruce další díl :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z výčtu knih jsi četla jen...? :) Monument? :)
      Na ten prostě nedám dopustit a pěji na něj ódy kudy chodím :) A zoufalství naprosto chápu, ta roční muka byla nesnesitelná :D

      Vymazat
    2. jemináčku! Někam se mi podělala jedna věta... Budeme se tvářit, jakože to byl šotek, a ne já, ano? O:))

      Ale ano - Monument a ještě Jezdce časem :))

      Vymazat
    3. :3 Chichi :) Jistě :) Mně se to občas taky stává. Zmáčknu nějakou kombinaci Shift a něco a kus se mi umaže :D
      Jezdci časem ♥ Ještě jsem nepotkala asi nikoho, kdo by je četl, tak jsem ráda, že jsi s nimi obeznámena :)

      Vymazat
  6. S Ready Player One naprostý souhlas :) Sice jsem to také ještě nečetla, ale moc lidí to dřív neznalo (já to znám také jen díky tobě) a když na to čtu někde recenzi, tak je to samé vychvalování.
    O Neohrožené slyším prvně v životě a 30 knih? No to už je tedy slušné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, právě!!! PRÁVĚ!
      Je to dokonalé! :)
      Nezná Gaiu? :) Ta je boží!!! Jsem si ji půjčila v knihovně hned několikrát během pár let a fakt mě to hrozně bavilo. U nás jich vyšlo jen asi 8, ale fakt jich je několik desítek v originále :)

      Vymazat
  7. První kniha, která mě při přečtení názvu tématu napadla,byla Oškliví a jsem ráda, že jsem ji na tvém seznamu taky našla. Ta kniha se čte jedním dechem, nápad je zajímavý a prostě....Možná, kdyby ty obálky (v ČR vyšly pouze 4 díly,nezjišťovala jsem,jestli v zahraničí jich vyšlo víc) byly zajímavěji udělané, tak by to lidi víc lákalo si je přečíst. Zrovna před týdnem jsem 1.díl koupila v Levných knihách v Ostravě za 30 Kč (po mnoha letech poté,co jsem ji četla poprvé), bohužel další díly tam k sehnání nebyly

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžu než souhlasit :) Je to hrozně čtivé, nápadité, zajímavé a zábavné. Nevím, proč se u nás tahle série neprosadila. Obálky jsou originální, ale je fakt, že nejsou příliš lákavě zpracované :) Série má 3 díly, čtvrtý je volně navazující :) Víc jich nevyšlo :)
      O tom, že se dostaly do Levných knih vím a zaráží mě to, protože stejně jako některé další skvělé knihy, co skončily v tomhle výprodeji, jsou v nevýhodě, protože nízká cena právě způsobí, že hodně lidí sérii odsoudí jako něco, co nestojí za pozornost...
      Škoda, že už se další díly nedaly sehnat, ale třeba na ně ještě někde narazíš :)

      Vymazat
    2. Presne tak, taky obcas podlehnu predsudku a rikam si, jestli ta kniha je fakt tak velky brak, ze uz se musi prodavat jen za par kacek v levnych knihach nebo jaky je duvod. Ale uz hodnekrat jsem tam narazila i na knihy, ktere jsem cetla a byly skvele, takze se snazim zbytecne nesoudit..ale je fakt, ze kdyz uz si koupim knihu, tak uz takovou, kterou uz jsem cetla, hodne se mi libila a vim, ze si ji nekdy v budoucnu opet prectu.

      Obalky jsou na jednu stranu originalni, k pribehu se hodi, ale rozhodne nezaujmou tak jako treba od Selekce :/ :)

      Nevim,ale zda se mi, ze ten ctvrty dil skoncil hoodne otevrene.

      Pro mou penezenku by to jiste byla uleva najit ostatni dily take v levnych knihach, ale verim, ze diky tomu by si je hodne lidi nekoupilo, tak radeji at jsou nekde v eshopech a knihkupectvich :)

      Vymazat
    3. Právě! Úplně mi zlomilo srdce, že tam prodávali moji úplně nejoblíbenější knížku na světě - Ready player one! Za 39,- takový skvost! Ale zase se to snažím brát tak, že díky tomu, jak byla laciná si ji koupilo a nakonec snad i přečetlo mnohem víc lidí :)
      Já už tam skoro nechodím, protože jsem se vždycky nechala zlákat cenou a dotáhla domů štosy knih, které jsem pak stejně nikdy nepřečetla, protože jsem při výběru, co budu číst dala přednost dražším a "hodnotnějším" knihám. Ale když se tam objeví třeba nějaký díl série, kterou jsem četla a ještě ji nemám, tak toho samozřejmě využiju. To zase ne že ne.
      Asi nezaujmou no. A Selekce zaujme, ale zase výrazně pokulhává co se obsahu týče. Aspoň já byla ze Selekce šíleně zklamaná a další díly číst neplánuju.
      Možná otevřeně, ale každopádně ani v originále další nevyšel. Ale třeba si autor nechává prostor pro případné pokračování :)
      Budu držet palce ať je seženeš a kdyby to bylo ještě za babku, tak by to byl prima bonus :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři