25. 1. 2015

Top týdne #45

Účastním se projektu/meme/čehosi s názvem Top týdne. Původním autorem je Luu
Úkolem je sestavit 52 žebříčků o 10 položkách na nejrůznější témata. Je to zamýšleno tak, že po celý rok budete každý týden přidávat jeden žebříček (52 týdnů = 52 žebříčků = jeden rok)
Téma číslo 45 zní

INSPIRATIVNÍ KNIHY

1) Seznam tajných přání (Lori- Nelson Spielmanová)
Co když měla Brettina maminka pravdu? Co když si uděláme v životě jasno teprve po tom, co si splníme všechna svoje dětská, naivní a napůl zapomenutá přání? Co když je potřeba se nebát a zkusit zvládnout i zdánlivě nesplnitelné?

2) Růže pro Algernon (Daniel Keyes)
Charlie a jeho perfektní příběh, který se dotkne vašeho srdce, je jednoznačně velice inspirativní postavou. 

3) Pekáč buchet (Kateřina Petrusová)
Už vás někdy kniha inspirovala k tomu, abyste si něco uvařili, nebo upekli? Ne? Tak to jste asi ještě nečetli tuhle knížku plnou zábavných situací a hlavně receptů.

4) Na hraně zapomnění (J.A.Redmerski)
Nenapadlo vás někdy si prostě sbalit pár nejnutnějších a věcí, hodit si batůžek na záda a odjet od všeho pryč? Cestovat jen tak nalehko a srovnat si v hlavě co podniknout dál se svým životem?

5) Esej o tragédii (Elizabeth LaBan)
Svěřené trápení je poloviční trápení a i když to někomu třeba nevyhovuje, často je nejlepší se ze svých problémů a pocitů vymluvit. A když je vám zatěžko promluvit si s kamarádem, není vlastně skvělý nápad vybalit svůj příběh na někoho skoro cizího?

6) Ready player one (Ernest Cline)
Když mi to nevyjde na VŠCHT, stanu se novým Jamesem Hallidayem, vymyslím něco jako OASIS a budu hrozně bohatá :D Chňa, chňa :D 

7) Dobrý proti severáku (Daniel Glattauer)
Na této knize je vidět, že u internetu se nemarní životy, ale dají se tam poznat i spřízněné duše (nadneseně řečeno). Inspirace - nezahazujte příležitost seznámit se s někým, koho potkáte on-line.

8) Bez naděje (Colleen Hoover)
Nic není tak ztracené, jak se zdá.

9) Predátoři (Miroslav Žamboch)
Cestování do budoucnosti dávno není už jen teorií. Ale co kdybychom se mohli vydat i do minulosti? Někdo by měl vážně začít pracovat na stroji času.

10) Projekt manželka (Graeme Simsion)
Každý člověk má potenciál k tomu, že něco dokáže udělat se svým životem. Stačí mít jen správnou motivaci.

Jaké knihy považujete za inspirativní vy? Měli jste někdy chuť vydat se po stopách svých oblíbených knižních postav? 
Share:

4 komentáře:

  1. Opět jsi mě nadchla pro Projekt Manželka! :D A Esej o tragédii mi už leží na poličce, teď si jenom najít čas ji přečíst! :) Super seznam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jupí, jupí! :D O to jsem se snažila! :) :D
      Esej o tragédii je hrozně zvláštní :) Jako líbilo se mi to, ale asi jsem z toho nebyla úplně paf, jako většina lidí :) Nicméně doufám, že tobě se bude líbit :) Četlo se to dost dobře a jak říkám, bylo to pěkné a věřím, že je tam spousta věcí k zamyšlení a ke vzpomínání :)
      Díky :)

      Vymazat
  2. S těmi, co jsem četla, rozhodně souhlasím! Pro mě je to hlavně Na hraně zapomnění - můj sen je cestovat a díky této knize jsem mohla poznat pár zákoutí, úskalí i radosti takové cesty. Doufám, že někdy zažiji něco podobného. Esej je rozhodně motivační kniha, to nejde zapřít a Pekáč buchet mě i celkem pobavil. Mě by vůbec nenapadlo tuhle knihu dát do této kategorie, i když máš svým způsobem pravdu. Mě motivovala celou dobu jíst :D A Ready player one právě čtu, ale jsem na začátku, takže jsem zvědavá, co na knihu nakonec řeknu. Doufám, že z ní budu stejně unesená jako všichni ostatní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych chtěla hodně cestovat a svým způsobem mě takový road trip hodně láká :) Rozhodně bych asi nevyrazila tak bezhlavě a sama, ale o tom to možná právě je :)
      Já jsem si s Pekáčem právě říkala, že to chce i něco z jiného soudku, tak jsem h tam šoupla :D
      Aaaaaaaaa!!! Čteš? :) To jsem ráda! Budu se těšit, co na ni řekneš! Můžeš mi i podávat průběžné info, jak se ti líbí, protože prostě RPO!!!! :D Pardon, já tu knihu prostě miluju nejvíc na světě :D Četla jsem ji naposledy v červenci, ale zrovna dneska jsem přemýšlela, jestli už není čas na další re-reading :D

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři