27. 1. 2015

Únos (Viráti #4) - Kathy Reichs, Brendan Reichs

Tory Brennanová a ostatní Viráti mají plné ruce práce kvůli svědeckým výpovědím v soudním procesu s Pánem hry. Navíc někdo unesl talentovaná dvojčata z jejich třídy a zdá se, že policie není schopná případ řešit. Nadpřirozené vlčí schopnosti se Tory a její smečce sice začínají vymykat z rukou, ale pořád nabízejí jistou výhodu, při pátrání po dvojčatech, jejichž únosce po sobě zanechal pouze záhadnou tarotovou kartu s Hadonošem, třináctým znamením zvěrokruhu. K tomu všemu se kolem Tory pořád ometá Jason, Velká trojka a pokoj jí nechce dát ani Chance Claybourne, který kvůli Tory, Hiovi, Sheltonovi a Benovi nejednou pochyboval o svém duševním zdraví a je odhodlaný odhalit jejich tajemství.

Na další díl série Viráti jsem se neuvěřitelně těšila. Když jsem se dozvěděla, že vyšel nový díl, téměř jsem samou nedočkavostí zkolabovala. Stejně jako příběhy Temperance Brennanové mě i dobrodružství její praneteře Tory Brennanové neskutečně baví a čtou se naprosto samy. Akce stíhá akci, drama graduje přesně tím správným tempem, aby se kniha nedala odložit, věděcké úryvky jsou díky odbornosti spisovatelky zajímavé a přesné a dočkáme se i nějakých těch trampot s přátelstvím a láskou. 

Tory si vždycky libovala v riskantních situacích, ale to, že se dostává do věku většiny YA hrdinek, jí na uvážlivosti zrovna nepřidává. V některých situacích se z ní stává tak trochu hysterka, která ví a umí všechno nejlépe. Samozřejmě je ale na svůj věk pořád dost inteligentní a navíc má svou smečku, takže jí to prochází. 
Ne vždy jde vše úplně hladce a podle jejích představ, naráží i na spoustu překážek, ale jen díky nim je kniha tak napínavá

Autorka nám poskytuje spoustu vodítek, takže pozorní čtenáři se mohou sami domýšlet, jak to všechno je a postupně rozmotávat klubíčko záhad spolu s Viráty. To ovšem neznamená, že by kniha byla předvídatelná. To ani v nejmenším. Spíš díky tomu získává další rozměr, kterým si čtenáře naprosto omotá kolem prstu.

Kathy Reichs opět dokazuje, že je naprosto zaslouženě jednou z mých nejmilejších spisovatelek. Nejen, že je to velmi inspirativní a úspěšná žena v oboru, který mi přijde nesmírně zajímavý, ale navíc umí napsat pekelně napínavé, zábavné, věděcky přesné a přitom oddechové knihy se skvělými postavami a neokoukanými zápletkami. 
Sérii Viráti píše spolu se svým synem Brendanem a tato spolupráce opakovaně získává můj zdvižený palec

Jak naši Viráti stárnou, jako by i záhady, jejichž součástí se stávají, získávaly na obrátkách. Únos je nejakčnějším a nejnebezpečnějším případem v historii existence smečky. V některých částech se čtenáři až tají dech a samou nervozitou svírá všechny palce, aby naši hrdinové vyvázli bez úhony. Akčnost není jediným benefitem této knihy, je jím samozřejmě i záhada týkající se mutace lidské DNA díky nakažení parvovirem, o které se dozvídáme s přibývajícími díly a otáčenými stránkami čím dál tím více. Nechybí ani typický Hiův humor, Sheltonovy technické znalosti a triky a důkazy Benovy zatvrzelosti. Všichni čtyři zůstávají takoví, jaké je známe a máme rádi. 
  
Únos je již čtvrtý díl série Viráti. V jednotlivých knihách naši hrdinové vždy řeší nový případ či se vypořádávají s různými bláznivými situacemi, přesto však důrazně doporučuji číst knihy v pořadí, v jakém byly napsány, aby vám kromě detektivníchzápletek neunikla ani skvěle vybudovaná dějová linie prostupující celou sérií. Pokud jste však stejně jako já už všechno, co kdy Kathy Reichs napsala přečetli, tak nevidím důvod, proč byste měli nadále otálet s Únosem. Stejně jako kterákoli jiná kniha od této autorky vás k sobě připoutá a nedovolí vám se vzdálit, dokud knihu nedočtete. Známé postavy stále mají co nabídnout a pořád baví. Prostředí ostrova Morris skrývá pořád nepřeberná neprozkoumaná zákoutí a vlčí DNA, která změnila životy Tory, Bena, Hirama a Sheltona nabízí nespočet tajemství, jež mohou znamenat rozdíl, mezi svobodou a uvězněním, mezi životem a smrtí. Dokonalá kniha. Opět. Tleskám Kathy a Brendane. 



Touto cestou bych ráda poděkovala internetovému knihkupectví knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku.





Pokud i vy netrpělivě vyhlížíte pokračování této skvělé série, Únos si můžete objednat na tomto odkazu za necelých 200 Kč. Věřte mi, stojí to za to.
Share:

9 komentářů:

  1. V životě jsem o sérii neslyšela, celkově si myslím, že je to první "kriminálka" z prostředí vlkodlaků, o které jsem kdy slyšela, ale hodně mě to zaujalo! Skvělá recenze Melindo! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak to musíš napravit!! :) No dobře, možná je to čtení pro mladší, ale mě se líbí, protože jsem zaujatá :D Autorku miluju a prostě mě to baví :)
      Oni nejsou v pravém slova smyslu vlkodlaci, ale máš pravdu, že je to dost blízko, i když mě to vlastně nikdy nenapadlo :)
      Děkuji, Kristý :) :)

      Vymazat
  2. Taky jsem o téhle sérii v životě neslyšela. Ta obálka vypadá děsivě, ale ten příběh zní hodně zajímavě. Zařadím do mého nekonečného to-read seznamu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel je tato spisovatelka dost málo známá a její tituly končí i v Levných knihách, což nechápu, protože je prostě geniální :)
      Začni určitě od prvního dílu! :) Dalo by se to číst i na přeskáčku, ale byla by to škoda :)

      Vymazat
  3. Skvělá recenze, pod to bych se sama mohla podepsat..děkuji za ni. Autorku mám velmi ráda, četla jsem snad všechny knihy a to doslova jedním dechem. Teď netrpělivě vyhlížím vydání dalšího dílu série Viráti. Nevíte náhodou, kdy by měl vyjít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :)
      Já právě autorku taky úplně miluji a i když jde o detektivky, mohla bych její knihy číst pořád dokola :)
      Poslední díl Virátů vyšel zrovna včera v Americe, takže český překlad očekávám ke konci tohoto roku :) Ale to je spíš můj osobní tip na základě rychlosti překladu předchozích dílů :)

      Vymazat
    2. Děkuji za pochvalu :)
      Já právě autorku taky úplně miluji a i když jde o detektivky, mohla bych její knihy číst pořád dokola :)
      Poslední díl Virátů vyšel zrovna včera v Americe, takže český překlad očekávám ke konci tohoto roku :) Ale to je spíš můj osobní tip na základě rychlosti překladu předchozích dílů :)

      Vymazat
    3. Děkuji mockrát. .už se tak těším, že si to nejspíš nejdřív přečtu v originále. .:-)

      Vymazat
    4. Není zač :) Také se těším úplně nepředstavitelně a kolikrát jsem už uvažovala o tomtéž :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři