7. 2. 2015

Top týdne #47

Účastním se projektu/meme/čehosi s názvem Top týdne. Původním autorem je Luu
Úkolem je sestavit 52 žebříčků o 10 položkách na nejrůznější témata. Je to zamýšleno tak, že po celý rok budete každý týden přidávat jeden žebříček (52 týdnů = 52 žebříčků = jeden rok)
Téma číslo 47 zní

BLOGOVÁNÍ O KNIHÁCH

A kruci, máme tady trochu problém, neboť jsem si svým nedávným článkem tak nějak vykradla odpovědi na toto top týdne. 

1) Četla jsem vždycky
Četla jsem hrozně moc od doby, co si pamatuji, že číst umím. Nemyslím si, že se najde něco jiného o čem mám tolik co říct, jako o knihách. Jednoho krásného dne jsem si tedy řekla, proč se vlastně o svoje myšlenky nepodělit se světem? 

2) Čtu hodně
Čtu hrozně moc a paměť už mi neslouží, tak jako dříve a potřebuji tedy zaznamenat, co přesně jsem si o dané knize myslela v době, kdy jsem ji dočetla. Naštěstí se ukazuje, že existuje spousta lidí, který tyto záznamy zajímají :)

3) Kamarádi nečtou
Moji přátelé nejsou zrovna velcí čtenáři. Buď tvrdí, že na čtení nemají čas ("Kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby", že?), nebo v životě přečetli tak maximálně návod k přípravě polévky z pytlíku, nebo čtou nějaké hrozně sofistikované knihy a tím pádem si s nimi o prořízlé puse Charley Davidson, nebo ujetosti Dona Tillmana nepokecám. Ale na internetu jsou naštěstí mraky lidí, kteří mají stejný vkus a těší je, se mnou donekonečna probírat životy fiktivních postav.

4) Baví mě psát
Nemyslela jsem si to, dokud jsem to nezkusila. Ale je to tak. Nemůžu se vždy dočkat okamžiku, kdy zasednu ke klávesnici a sepíšu pro vás článek jakéhokoli ražení. Recenzi, Top týdne, tag, nebo se prostě vypíšu z něčeho, co se mi zrovna honí hlavou. Ne vždy jsou moje proudy myšlenek zcela konzistentní, ale hrozně mi to pomáhá se seberealizací. 

5) Seznamování
Většinu blogerů znám jen podle přezdívek a ikonek, pod kterými vystupují. A přesto mám často pocit, že je znám celý život. Znám jejich názor na spoustu věcí, jejich vkus na knihy, filmy a postoj ke kvantům situací a to vše přesto, že jsem se s nimi nikdy nesetkala. Je krásné, patřit do nějaké komunity nadšenců. Vztahy navázané na internetu, mohou mít stejnou důležitost, jako ty v reálném životě (jo, to zní trochu nebezpečně, jako že jsem ztracená ve virtuální realitě, ale vy mě chápete). Naštěstí se čas od času pořádá i nějaký ten sraz a blogeři se dostanou ven a socializují se, navzdory převládajícímu názoru společnosti, že čtení je osamělá aktivita a knihomolové jsou asociální troubové. 

6) Rozvoj
Když nějakou dobu píšete, nevyhnutelně se zlepšujete. Začnete si všímat chyb, které jste nasekali při hrubém sepsání článku a s každým dalším kontrolováním ho dovádíte k dokonalosti. Chvíli trvá, než člověk nalezne svůj styl, ale jak piluje a snaží se články pěkně učesat, rozvíjí se jeho vyjadřovací schopnosti a to je v životě více než užitečné. Než článek zveřejním, obvykle si ho po sobě několikrát přečtu, aby v něm nezůstala nějaká do očí bijící bota.

7) Viditelné výsledky
Nejen že díky blogu zanechám po sobě, ale i po přečtené knížce nějaký "hmatatelný" důkaz, navíc ten důkaz není jen pro mě, ale poslouží i dalším lidem. No netvrďte, že taky napjatě nesledujete počet zobrazení článku, nebo nejásáte nad každým novým komentářem, speciálně nad těmi, které tvrdí, že díky vaší recenzi si pisatel knihu musí okamžitě přečíst? Váš oblíbený příběh se tak může dostat do povědomí veřejnosti mnohem snáze, než v dobách neblogování.

8) Hamoun
Stejně jako všichni potřebuji místo, kde je to "jenom moje". Místo, kde může být všechno podle mě. Kde můžu psát co chci, o čem chci, jak často chci a v jaké formě se mi to líbí. Místo, kde se nemusím nikomu zodpovídat, kde mě nikdo nekontroluje, nenapomíná a neopravuje. Místo, kde se sny stávají skutečností.

9) Lepší než sejít na scestí
Každý má nějaký koníček. Každý má něco, co ho baví a k čemu se rád vrací, kde se realizuje. Pro někoho je to závodní sportování, někdo má umělecké nadání, kreslí, maluje, hraje, zpívá. Někdo má všechno dohromady. A spousta lidí má koníčky, které se ostatním zdají divné. Vlastně jsem si jistá, že každý má něco, čím se před nezasvěcenými smrtelníky třeba moc nechlubí, protože ví, že oni to nechápou. Pro mě je to blogování. Ve většině lidí zůstala představa o blozích, které byly někdy před deseti lety. Blogísky, na které se zveřejňovaly blíkající glitter obrázky a "grafika" z internetu (netvrdím, že jsem jeden takový taky nevlastnila :D). Proto mají sklony blogy šmahem házet do jednoho pytle a třeba se jim i trochu posmívat. Ale co. Mě to prostě baví a považuji za to neškodný koníček. Člověk by se neměl stydět za to, co dělá a měl by si za tím stát, i když někdy je těžké, vystavovat se neoprávněnému posměchu. 
K podstatě nadpisu tohoto bodu. Když si pomyslím, jak skončilo spousta dětí, které se chytly špatné party, nebo si nenašly smysluplné využití času. Jsem na tom skvěle. 

10) Retrospektiva
Kde jinde mám možnost podívat se zpět, jaká jsem byla, jaké jsem měla názory, jak jsem psala a co jsem dělala. Ohlédnutí se za svým minulým já také není vůbec špatné. Někdy mě to trochu děsí, ale odkud máme čerpat poučení, když ne z minulosti?

Nakonec jsem se tak rozepsala, že bych vymyslela ještě celou fůru důvodů. Musím si je zapsat za uši a někdy zveřejnit další článek na toto téma. 
Co na blogování milujete vy? :) 
Share:

12 komentářů:

  1. Krásný článek! :) Musím s tebou souhlasit do posledního puntíku. Hlavně s tou větou "Kdo nechce, hledá důvody, kdo chce, hledá způsoby." To říkají moji kamarádi pořád, že čtou rádi, ale nemají čas. Občas bych jim ráda ukázala své knihomolské kamarády, aby viděli, co to znamená "číst rád" :D Vše je zkrátka o tom rozložení času. Krásně sepsané :) Hlavně v psaní pokračuj dál (a co ta slíbená povídka hm hmmm?)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      To je prostě to nejpravdivější tvrzení na světě :) Ukaž mě, ukaž mě! :D
      Díky moc! :)
      Povídka...hmmm... :D momentálně doháním resty a zpětně recenzuji několik knih. Nemám ve zvyku nechat napsání recenzí na později , než den po dočtení, ale teď se mi to nějak nakupilo a veškerá moje kreativita a úsilí se momentálně vkládá do tohoto :D Takže povídka se odsouvá na neurčito :(

      Vymazat
  2. Hamoun, to je přesně o mně :D Moc pěkná desítka, pobavila jsem se a se všemi body souhlasím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak to mám velkou radost :) Ráda pobavím své čtenáře, stejně jako jsem štěstím bez sebe, když je nalákám na nějakou knihu, díky své recenzi :)
      Je prima vědět, že v "hamounství" nejsem sama :)

      Vymazat
  3. Našla som sa v každom bode :) Tiež o blogu veľa ľuďom nehovorím, pretože sa bojím, že by to nepochopili a dívali by sa na mňa divne a väčšina z nich ani nečítajú, takže nemám potrebu im o tom hovoriť. Niekedy mám dojem, že mám dva životy, jeden mimo blogu s kamarátmi, s ktorými sa bavím o inom ako sú knihy a potom blogový život, vďaka ktorému som spoznala mnoho skvelých ľudí, tiež ich môžem nazvať kamarátmi, lebo sú to blízke vzťahy, s ktorými si pokecám o knihách ale aj o niečom inom :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Není to něco co vytáhneš u piva :D Kdyby se mě na to někdo přímo zeptal, tak to klidně řeknu, nestydím se za to, jen nevidím důvod to každému neblogerovi cpát, protože by to nepochopili právě :D Přesně tak, jako bych vedla dva životy. Život blogera, kde se můžu s podobně "postiženými" bavit o světě kolem blogování a život kde jsem také sama sebou, jen s jinými lidmi :)
      Blog mě také přivedl ke skvělým lidem, které bych jinak nepoznala, protože jsou odjinud, ale takhle jsme měli možnost se setkat a to je jedna z nejlepších věcí, co se mi kdy stala :)

      Vymazat
  4. Promiň, vůbec nevím, jestli jsi už TAG vyplňovala, ale označila jsem tě v The Ultimate Book TAG, takže pokud jsi jej ještě nedělala, ráda si přečtu tvoje odpovědi. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyhlédla jsem si ho u Marky 48, takže díky za nominaci :) Beztak se mi líbil a vyplnila bych ho, nominace mě aspoň bude nutit udělat to brzy! :) Jdu mrknout k tobě! :)

      Vymazat
  5. Souhlasím naprosto se všemi body! :) Já osobně jsem dříve nijak neroztrubovala, že mám knižní blog, ale v poslední době to ráda řeknu hezky nahlas, protože jsem na svoji práci i docela hrdá. A není to tak dávno, co mi jeden můj kamarád řekl, že na FB mě viděl sdílet odkaz na můj blog, koukl se na něj a byl překvapen tím, kolik článků tam mám a že to vypadá fakt dobře. Upřímně přiznávám, že jsem z toho uznání měla radost jako malá. :D Ono je asi fakt pravda, že lidi blogováním nepolíbení, si vlastně ani nedokážou představit, jak by takový normální a trochu kvalitnější blog měl vypadat. Jo a taky si nedokážou představit, že psát takový blog je vlastně i docela náročné, že to pro mě má smysl a beru to jako něco, co je pro mě fakt důležité. Já bych třeba chtěla vědět, že má kamarádka blog má a rozhodně bych patřila k nejpravidelnějším čtenářům! :D :)
    Fakt skvělý článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda! :)
      Já to zatím neroztrubuji, spíš čekám, až si to cestu do světa najde samo. Jakože na internetu se nic neutají :D Jsem na sebe taky hrdá, ale možná můj svět ještě není na mou genialitu připraven :D
      Taky bych ocenila takové uznání :D Třeba se ho taky dočkám :D Rodina mě podporuje, tak co :)
      Pro mě je blog také moc důležitý a spousta věcí jsem se díky němu naučila a uvědomila si :)
      Rodina a pár kamarádů to ví :D :)
      Díky moc :)

      Vymazat
  6. U té pětky se s tebou ztotožňuji! Člověk potom dotyčného blogera potká doopravdy a má pocit, že jsou století přátelé a ví o sobě opravdu hodně. Stává se mi to celkem často na srazech, ale je to příjemné zjištění :) U trojky mám celkem výhodu, že jsem polovinu třídy překecala, aby začali číst a teď je zásobuji svými knížkami, tudíž o nich potom s nimi můžu kecat. To je naprosto boží! :) Opět úžasný článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím toho o některých blogerech víc, než třeba o lidech ze školy, které vídám denně :D Na srazech je to vždycky ještě umocněnější :)
      Tak to máš super! :) Já právě moc takových lidí kolem sebe nemám, proto si blogerskou komunitu fakt užívám :)
      Díky moc :) :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři