1. 10. 2015

Book haul za měsíce červen, červenec, srpen a září 2015

Je to tady. Oficiálně se stydím. Kdo mě trochu zná, možná je v šoku. Víte, jak jsem pečlivá, co se týče dodržování termínů a určitého řádu na blogu. A teď se stane tohle. Několikaměsíční bookhaulové zpoždění. Jak se to mohlo stát? Sama nevím. V červnu jsem tuším měla dost málo knížek, pokud vůbec nějakou a připadalo mi zbytečné se s tím množstvím vytahovat, pak byly prázdniny a já byla pořád někde v luftu, pak začátek září a já byla pořád někde fuč, pak nemocná...no a teď už je tady zase říjen. Takže to nebudu protahovat, protože jak vidíte, mám toho hodně co ukázat a nechceme, aby byl tenhle článek dlouhý, jako týden před výplatou, že? Protože já mám tendenci se u všeho rozpovídat... 
U všech knížek už si přesně nepamatuji, u jaké příležitosti, nebo v jakém období jsem si je koupila, ale snad mi zmatečné pořadí odpustíte. 

Jakožto jeden z posledních lidí na téhle planetě jsem stále ještě
nečetla Muže jménem Ove, nicméně jakmile jsem si přečetla ukázku z připravovaného překladu další knížky Fredrika Backmana s názvem Babička pozdravuje a omlouvá se, věděla jsem, že tu knížku musím mít. Moji milí čtenáři ji dokonce odhlasovali jako knihu měsíce pro Čtenářský klub, takže jsem měla skvělou příležitost s nimi Babičku pěkně prodiskutovat a moc mě to bavilo. Kdybyste měli zájem si o téhle Hostovské krásce ještě dodatečně promluvit, máte možnost po registraci v našem fóru
Anders de la Motte si mě získal svoji trilogií [game] a Memorandom pro mě byla tedy naprostá nutnost. Námět zní šíleně napínavě a ve spojení s Andersovým parádním vypravěčským umem to bude určitě totální bomba. Už jsem ji měla v ruce, že si ji přečtu, ale nakonec mi do toho vlezl read-a-thon, na který se mi úplně nehodila, takže nakonec upadla chudinka v zapomnění. Ale já se k ní dostanu. Vlastně na ni mám chuť právě teď!
Když jsem zmerčila, že CooBoo vydává knížku Jamese Pattersona, zbystřila jsem. Mého oblíbence má obvykle pod taktovkou Alpress, ale Zpovědi podezřelé spadají do žánru Young adult a tak se jejich vydání zhostilo CooBoo. Na krásnou obálku si rozhodně stěžovat nehodlám, překlad taky zvládli a James má samozřejmě největší podíl na tom, že se mi jeho knížka opět líbila. Teď jen doufám, že mě nakladatelství nezradí a vydají další díly a to fofrem!
Hrozně dlouho jsem snila o tom, že hned jak vyjde třetí díl Labyrintu, koupím si ho a dám si re-reading prvního dílu a pak maraton zbývajících dvou. Vyšlo mi to jen částečně. Přečetla jsem první dva díly, druhý jsem ostudně zatím nezrecenzovala, filmové Spáleniště jsem ještě neviděla a Vražednou léčbu jsem odsunula na neurčito. Nastřádaly se mi recenzáky, které bylo třeba přečíst dřív a teď už se mi do posledního dílu nějak nechce. Nepřeju si, aby to skončilo!
V následujících třech knížkách má prsty Tiw. První hrob napravo, který mi v papírové podobě chyběl do sbírky mi prodala a já teď můžu zálibně koukat na celou trilogii. Škoda, že jsou ty hřbety tak zmršené. Každý sám o sobě je super, ale může mi někdo vysvětlit, proč má bílá knížka černý hřbet, když druhý díl ho má taky černý a třetí červený? Co je to za logiku?!
Jsou světla která nevidíme je knížka, která mě zaujala už v době anglického vydání. Tiw mě pak šokovala prohlášením, že tuhle pozoruhodnou knížku bude vydávat
Moba (Moba!) a já věděla, že ji musím mít. Riskovala jsem kvůli ní zdraví, když jsem s antibiotiky v den svých narozenin běžela do knihkupectví, abych uplatnila moc pěknou narozeninovou slevu Knižního klubu. Ehm. Nezodpovědné!
Howlův putující zámek mě už zaujal ve videích mnoha zahraničních youtuberů, kteří tuhle knížku zdá se naprosto milují. Jde v podstatě o pohádku, kterou dokonce zrežíroval legendární Hajao Mijazaki a sklízí úspěchy po celém světě. Ne že bych tento bezpochyby bombastický film viděla, ale rozhodně to mám v plánu někdy v době bezprostředně následující po přečtení knížky. 
Když už byla řeč o narozeninách, moje milé kamarádky blogerky Ellen a Ivcca na mě nezapomněly a překvapily mě novinkou od Yoli s názvem Všechny malé zázraky. Obálka je krásná, anotace zní skvěle a já se nemůžu dočkat, až se do ní začtu. Milovníci rozkošné kočičky Pusheen mi jistě budou závidět nejkrásnější polštářek, který byl také součástí mého dárečku. Děkuju holky!!!! Jste nejlepší. Fakt!



Řeky Londýna jsem si koupila těsně před svým odjezdem do zmiňované metropole, jakože bude hrozně stylové, když tuhle knížku vyfotím někde u Temže a fotku hodím na instagram (když jsem tenhle svůj parádní plán nadšeně vykládala holkám při návštěvě pražského Neoluxoru, dostalo se mi pohrdavého pohledu a odfrknutí od jistého mladého páru, který na mě koukal, jak kdybych spadla z višně a stala se tou nejtrapnější dylinou všech dob). Nicméně jsem si tuhle novinku od Arga přirovnávanou k Harry Potterovi nakonec s sebou nevzala a žádné instagramové divadlo se tedy neodehrálo. Příliš mnoho Kateřinami jsem pak díky laskavosti Megaknih udělala další krůček ke kompletaci své Greenovské sbírky. 
Po Nejdražší dceři jsem toužila už od chvíle, kdy jsem ji poprvé uviděla. Hypnotická obálka, slibná anotace a lákavé zařazení do žánru psychologický thriller mi stačilo k absolutní posedlosti touhou vlastnit tuto knihu. Opět díky Megaknihám jsem měla možnot si knížku přečíst a nelitovala jsem. Parádní jízda od začátku do konce. 
Jakmile je na obálce jméno James Patterson, ani se nemusíte ptát na můj názor. Je to automaticky skvělá knížka a Osudná třináctka není výjimkou. Má zase jiné hlavní hrdiny, než jsem byla zvyklá, ale to vůbec nevadí. Že si nemůžete postavy v detektivkách zamilovat? Omyl! James prostě válí ve všech ohledech! Knihcentrum mi udělalo velkou radost zasláním této novinky!

Poslední čtyři měsíce byly bohaté i na e-knihy. Všechny jsem dostala na recenzi od palmknih a od knihcentra a všechny mě hrozně moc bavily a přečetla jsem je superrychle! Nevím jak vám, ale mně se na čtečce čte prostě hrozně příjemně a fofrem.
Jak už jsem zmiňovala, jméno James Patterson na obálce je pro mě zárukou kvality. Proto se neustálému recenzování jeho knih absolutně nebráním a jestli vás to už trochu nudí...nu...smůla. Já ho miluju! Soukromé hry, Posedlost i Mistrovský tah se mu zatraceně povedly!
Moje další setkání s mistrem severské detektivky a Harrym Holem (hele, je mi fakt fuk, jak se jeho jméno skloňuje, já to prostě dělám takhle) dopadlo na výbornou. Hrozně mě baví a rozhodně budu ve čtení této série pokračovat, teď už v chronologickém pořadí (začala jsem Policií a pak následoval Netopýr).
Lásko kde jsi? se mi přes svou přisprostlost a přiblblost četlo moc dobře sfoukla jsem to asi za odpoledne. 
My jsme vám to říkali, s roztomile divnou obálkou a ještě podivínštějším obsahem mě zaujalo a dost jsem se při čtení bavila. Není to ale sbírka pro každého. Pobaví jen ty, kteří mají trochu odlišný styl humoru a smějí se vtipům, které ostatní nechápou. 
Další psychologický thriller tohoto haulu má název Pod vodou a já si tuto knížku vzala k recenzi i přes značnou skepsi způsobenou tím, že Ivccu kniha značně zklamala. Já jsem k ní takovou zášť jako ona rozhodně nepocítila a vlastně se mi celkem dost líbila. Už jsem četla překvapivější knihy, ale rozhodně měla své kvality a já nelituji, že jsem  ní strávila jeden den.
Poslední recenzní e-knihu právě čtu a Sestrám by se milenci krást neměli vypadá na celkem milou a svižnou oddechovku. Hned na prvních stránkách jsem bez toho, abych si to někde zjišťovala poznala, že se určitě odehrává v Británii, protože jejich humor je prostě nezaměnitelný. O pár stránek dál se mi moje domněnka potvrdila a já ze sebe měla velkou radost.

Za poslední čtyři měsíce jsem tedy zvládla nashromáždit celkem 12 knih a 8 e-knih. To není tak špatné skóre! Bývaly doby, kdy jsem toho tolik zvládla nasyslit za čtvrtinovou dobu. Jsem se sebou a svými úlovky více než spokojená. Teď už je jen všechny pěkně dočíst!

Které z mých přírůstků vás zaujaly? Máte pro mě tip, kterou z knížek bych měla postrčit ve frontě k přečtení na první příčky? A kolik jste si toho za poslední dobu koupili vy?

Share:

18 komentářů:

  1. Krásné přírůstky! :) Je jich tedy vážně hromada. Jsem moc ráda, že se ti dárečky líbily :-* Já jsem se teď zasekla u druhého Labyrintu - rozečetla jsem ho, pak jsem šla na film a pak mě chuť do čtení nějak přešla. Taky jsem musela pohnout s recenzáky a teď doufám, že se přemůžu a ke čtení zase vrátím. Omlouvám se, že jsem tak nahlas propagovala svůj negativní názor na Pod vodou :D Chápu, že jsi z toho pak měla obavy a jsem ráda, že tebe to tak nezklamalo. Mě kniha prostě nějak sedela, co dělat :) Jinak zrovna teď píšu new in za září a mám tam jen 3 knihy pokud dobře počítám :D Když vidím tvůj obří článek, tak přemýšlím, zda to také nenechat na později.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Jako je jich hodně, ale na to, že je to za čtyři měsíce? Jsem na sebe a na svou zmírněnou posedlost utrácením,hrdá! :D
      Nejvíc! A způsob předání? Na to nikdy nezapomenu! :D
      No nemusíš se bát, že bys nebyla u čtení překvapená. Z toho co jste mi o filmu vyprávěly jsem získala dojem, že film a kniha nemají mnoho společného.
      Snad zase dostaneš chuť na čtení a vrhneš se do toho po hlavě! :)
      Vůbec nevadí. Já tě taky vytrašila s Počátkem a nakonec to celkem dobře dopadlo! :D
      No jak chceš :) Jde o to, zda je pro tebe důležitá pravidelnost, nebo jak :) Ale tři už je docela fajn. Navíc to vždycky doplníš suprovými fotkami, takže do toho klidně jdi! :) Už se těším, co nám ukážeš! :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné kousky! :) Já jsem Muže jménem Ove četla a líbil se mi o krapet více než Babička, takže se do něj určitě někdy pusť. :) Labyrint jsem četla tak nějak postupně, jak vycházel, ale na re-reading se nechystám. Až tak mě ta trilogie nezaujala, abych s ní podruhé ztrácela čas. V mé knihovničce čekají mnohem lepší knihy. :) Všechny malé zázraky jsou skvělé. Já je zrovna včera dočetla a od toho konce jsem se nemohla odtrhnout.. ta knížka mě dostala. Jsou světla, která nevidíme jsem dostala od Moby, právě je čtu a vypadá to velmi dobře, ale zatím nejsem ani v polovině, tak uvidíme, jak bude příběh pokračovat. Na Příliš mnoho Kateřin se také chystám a Řeky Londýna jsem už četla a skončily celkem průměrně. Jako urban fantasy je dobrá, ale žádný zázrak to nebyl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :)
      Slýchám různé názory, dalším lidem se zase víc líbila Babička, takže je to asi dost o tom, co kdo četl dřív, nebo jak mu sedly postavy :) Rozhodně mám Oveho v plánu. Mám ho jako audioknihu a e-knihu, tak uvidím v jaké formě mě naláká dřív :) Ale asi si ho nejdřív přečtu a pak poslechnu :)
      Já se právě po konci prvního dílu Labyrintu zařekla, že se do dvojky pustím až ve chvíli, kdy bude venku trojka, abych se vyhnula dalšímu šílenému čekání v momentě, kdy budu nutně potřebovat třetí dí. A tak jsem taky udělala. No a teď se do trojky nehrnu...zajímavé...Mně se třeba ten koncept dost líbí, i když by se tam našly věci, co mi nesedí úplně na sto procent.
      Jeeee! Tak to jsem ráda, že se ti to tak líbilo. V tom případě je dost pravděpodobné, že mně zaujme taky :) Ne že bych o tom předtím nějak zásadně pochybovala, ale je fajn vědět, že to fakt stojí za to! :)
      Já jsem včera zvládla pár kapitol ze Světel a připadá mi to zajímavě napsané. Jen mám dost chabé znalosti o době kolem války (vlastně o jakékoli historické události, když už jsme u toho), tak doufám, že mi to nebude bránit v pochopení...
      Kateřiny jsou fajn. Určitě nejvtipnější ze třech Greenových knih, které jsem zatím četla :)
      Myslela jsem si, že Řeky nebudou nic moc. Navíc to přirovnání k Potterovi. To člověka nechá na pochybách a říká si, že to je marketingový tah... ale tak co...na mě to fungovalo.


      Vymazat
  3. Krásné knihy, doma mám Vražednou léčbu, Všechny malé zázraky a Příliš mnoho Kateřin.. a abych pravdu řekla nejvíc ti závidím ten polštářek s Pusheen :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Pro Yoli a Knižní klub byly v tomto období asi žně :)
      Jo, tušila jsem, že spousta lidí zaujme nejvíc :D

      Vymazat
  4. Ta Pusheen je naprosto boží! <3 Tu ti závidím moc. :-D
    Pokud někdy pojedu do Londýna, tak si s sebou plánuji vzít Nikdykde od Gaimana a je mi jedno, jak u toho budu vypadat :D
    A jak by se jinak měl Harry Hole skloňovat? :-O Ani mě nenapadlo, že by to mohlo být jinak.
    Krásný úlovky. A s tím Pattersonem mě štveš. :D Stále si říkám, že už bych si od něj mohla něco přečíst, ale je to ještě na dlouho. A ty tu cpeš jednu recenzi za druhou a já se pokaždý strašně zastydím :D Ale to je můj problém. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, tušila jsem, že ji knihomolové budou obdivovat. Jak by taky ne! :D
      Taky dobré! To mě nenapadlo! :D
      Harryho Holyho...tak ho aspoň skloňují v knize... :D Protože on se nevyslovuje po anglicku!
      :D :D Já vím...myslím, že štvu úplně všechny :D

      Vymazat
  5. Nádherné knížky! "Hrobovou" trilogii ti závidím, taky se na ni už děsně dlouho chystám, ale zatím se mi nepoštěstilo. Vražednou léčbu si taky musím ještě koupit, abych měla labyrint komplet.
    Jinak Greenovy Kateřiny mám a moc se mi líbily, i když hodně lidí tvrdí, že jsou od Greena nejslabší. Já byla ale spokojená :) A Zpovědi podezřelé jsem dostala jako dárek a jsem na ně opravdu zvědavá, ale dřív jak po maturitě se k nim nedostanu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :)
      Je fakt hrozně skvělá. Jedna z nejvtipnějších sérií, jaké jsem kdy četla. I když s postupujícími díly je tam čím dál víc věcí, které mi vadí, hlavní hrdinka pořád zůstává nesmírně inspirativně humornou osobou :)
      Zkompletovaný Labyrint taky vypadá pěkně :)
      Já byla taky spokojená náhodou! Byly milionkrát lepší než Aljaška!
      Těš se! Jsou supr! Nebo aspoň pro člověka, co má pro Pattersona slabost :)

      Vymazat
  6. Pááni, to je hromádka :) Babička i Ove mají své místo i u mě v knihovně, jsem hrozně ráda, že se ti Babička líbila a doufám, že tě nezklame ani Ove, až se do něj pustíš :) Trilogie [game] i nová autorova knížka mě moc lákají, ale ten seznam je taaak dlouhý, to je děsný :D Potřebuju číst ještě rychleji :D
    Zpovědi podezřelé jsou vážně perfektní, jsem ráda, že jsem se takhle konečně dostala k Pattersonovi a očekávám další díly, nikde jsem si to zatím nehledala, ale doufám, že je Cooboo plánuje :) Jinak těch Pattersonů tam máš fakt požehnaně, ale už se asi nedivím :D
    Dashner na mě taky čeká, jak víš, tak jsem to úplně stejně měla v plánu hned po státnicích, ale zatím jsem se nedokopala ani k tomu re-readingu, vždycky mi do toho vlezla knížka jiná, a když vidím tu hromádku z knihovny, tak nevím, nevím, jestli to stihnu ještě do konce roku :D Pustila jsem se teď do dalších 'akcí', takže až dočtu Cizinku, v rámci společného čtení, chtěla bych se vrhnout na V šedých tónech k tobě do čtenářského klubu, plus v říjnu obohatit četbu severským autorem (jako bych je i normálně tolik nečetla :D ) v rámci readnordic :) Ale to mluvím trochu z cesty :D
    Jsou světla, která nevidíme, ta knížka vypadá tak skvěle, těším se, až si přečtu recenze a následně se k ní někdy sama dokopu :) Je to pěkný macek, ale já jsem si na to tahání těch knížek nějak už zvykla :)
    Řeky Londýna jsem nemohla sehnat, nakonec jsem získala snad poslední výtisk v Hradci, ale taky mě tak ukolébalo, že je mám doma a ještě se k nim nedostala :) Pff, mladý pár vůbec nechápe, přemýšlela bych úplně stejně :)
    Ta kočička je naprosto skvělá, fakt krásná :)
    Ten tvůj skok u HH je skvělý, ale já věřím, že si to i přesto užiješ :) Já taky začala popořadě, s tím, že si dám re-reading těch, co už jsem četla, teď (no, hodně široce myšleno) se chystám na Červenku :)
    Já jsem taky užvaněná, to jsem tě zahltila informacema :D
    Já už ani nevím, co jsem si v tomto období pořídila, ty Řeky Londýna, Kateřiny mám od Páji z její narozeninové soutěže, pořídila jsem si sérii Květy z půdy, Cizinku, Kingovu Zelenou míli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevěřím, že by mě Ove mohl zklamat! To se neboj :)
      Kdo ne? :D
      Jo, myslím, že jsem záplavou recenzí dala dostatečně najevo, že ho mám fakt ráda...ale když...on je nejlepší! :D Mám šílenou radost, že už jsi ho zkusila! :)
      No jo, čtecí plány u mě vždycky vybouchnou prostě. Asi už to ani nemá cenu zkoušet :D
      V šedých tónech ale musím do bezprostředních měsíců taky vměstnat. Snad na to bude nálada. Není to právě odlehčené čtení, řekla bych :)
      Je to šílená bichle! Vůbec jsem to nečekala a když jsem ji v knihkupectví viděla poprvé, byla jsem v šoku. Ale ta obálka ♥
      Páni, že by měly Řeky až takové promo, že se takhle hustě vyprodaly? Tak to je drsné. U nás jich bylo ještě dost a dost :) Ani jsem ještě snad nečetla žádnou recenzi, nemám pocit, že by to lidi moc četli. Asi si to všichni jen koupili jako my :D
      Že jo? :)
      No jo, za každou cenu to musím udělat jinak, než ostatní :D Když on byl tenkrát ten konkurz o reading copy tak lákavý!
      :D Miluju, když mě někdo zahltí informacema!!! :)
      Květy z půdy a další by mě celkem zajímaly. Od Kinga mám spoustu knížek a asi půlku jsem jich ještě nečetla :D Takže tam asi v současnosti žádné pořizování nehrozí :D
      Díky za nejdelší komentář na světě! :D

      Vymazat
  7. Určitě si pořiď i Oveho... Já se do něj naprosto zamilovala a Babičku plánuju číst v blízké době. Na všechny malé zázraky se taky těším... A poslední dil Labyrintu bych si taky měla koupit... Ale jak říkáš. Ještě nechci aby byl konec a samozřejmě mi nesmělo chybět ani Memorandom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se mi zalíbí, určitě si ho budu ve fyzické podobě přát pod stromeček :) Babičku můžu jenom doporučit!
      Já je zrovna dočetla....a no....recenze bude brzy :)
      Já si ho koupila s hrozným nadšením a teď zase váhám, tak snad nezkejsne na poličce příliš dlouho, až úplně zapomenu co se dělo v předchozích dílech a budu je muset číst znova :D
      MemoRandom má super obálku! :) A je poměrně tlusté, to mě překvapilo :)

      Vymazat
  8. Krasne kousky. Prvni hrob napravo si chci take precist, vypada super. Urcite i casem sahnu po Katerinach a Vsechny male zazraky me tez lakaji.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Určitě přečti. Vtipnější hrdinku jsem nezažila :)
      Kateřiny jsou moc príma, opět můj názor na Greena obrátily v jeho prospěch :)
      Všechny malé zázraky ve mě naopak valný dojem nezanechaly, ale jsem pravděpodobně jediná. Recenze už trůní v konceptech, brzy bude online :)

      Vymazat
  9. Hlásím se do klubu těch, kdo Babičku nečetli, ale mám to v plánu:) Na Vražednou léčbu jsem zvědavá, původně jsem nechtěla číst ani druhý díl, ale poslední dobou mě lidi nějak přemlouvají.. tak uvidím, třeba tu trilogii nakonec ještě dočtu :) V podobné nezodpovědnosti tě naprosto podporuju, protože Světla, která nevidíme vypadají fakticky božsky! Aaaw, Howlův putující zámek ti neskutečně závidím, už docela dlouho si ho chci přečíst. Mám strašně ráda ten film :) Parádní přírůstky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda! Nestydí se a ještě se naopak takhle hlásí! Hamba! :D
      Neee...ale přečti si ji. Fakt :)
      Hurá společenskému nátlaku :D Já ji chci zvládnout do konce roku, ale uvidíme :)
      Taky si myslím! :) Trochu teď moje nadšení utlumila Tiw, které se moc nelíbila, ale stejně si musím udělat obrázek sama :)
      Třeba ještě někde v Levných knihách leží! :)
      Díky!

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři