29. 8. 2016

Konec řetězce - Fredrik T. Olsson

William Sandberg, vysloužilý vojenský kryptolog se po letech užírání a téměř nulových pocitů štěstí pokusí o sebevraždu. Díky zásahu policie nakonec přežije, ale následně je z nemocnice unesen tajemnou organizací za účelem využití jeho rozsáhlých a jedinečných znalostí šifer a schopnosti rozlousknout téměř jakýkoli matematický kód. Několik měsíců před ním byla unesena i talentovaná mladá sumeroložka Janine Haynesová, kterou William záhy poznává. Oba mají za úkol rozluštit jistý kód, o kterém jim tajemná organizace odmítá prozradit cokoli kromě toho, že jde o životně důležitou šifru, která by mohla změnit svět. Williamovi a Janine se však nelíbí pracovat pouze na základě části celkového obrazu. Jakmile však zjistí celou pravdu, začnou si přát, aby se po ní nikdy nepokoušeli pídit.

William již dlouho nebyl šťastný. Ztroskotané manželství a nešťastný osud jeho dcery ho zcela zlomily. Teď má však možnost přivolat všechny ty pocity, které zažíval pouze při řešení složitých šifer a kódů zpět. Navíc jde o kód zašifrovaný v lidské DNA, tedy něco, což ještě nikdy ve svém životě neviděl a jako každého správného vědce ho podobné rarity fascinují. Musí se však vyrovnat s tím, že na jeho práci možná závisí osud celého lidstva. Unese tuto zodpovědnost? Janine je ještě mladá, ale její znalosti jsou hluboké a inteligencí si nezadá s největšími žijícími génii světa. S Williamem tvoří dynamické duo, a i když je jejich spolupráce nevyhnutelná, organizaci se moc nelíbí, když spolu komunikují bez jejich dozoru. Oba za sebou zanechali své bližní, kteří nevěří, že zmizení Williama a Janine z povrchu zemského je náhoda a rozhodnou se po nich pátrat na vlastní pěst. Mají však naději na opětovné shledání?

Recenze byla napsána pro KNIHCENTRUM REVUE
Její kompletní znění si můžete přečíst zde.
Ráda bych touto cestou poděkovala e-shopu knihcentrum.cz a nakladatelství KNIHA Zlín za zaslání recenzního výtisku.
Share:

2 komentáře:

  1. Ano, ano, ano! Na knížku koukám už od chvíle, co vyšla (joo, takových je, já vím :D). Pokoušela jsem se o ni, když Kniha Zlín nabízela nejnovější tituly neblogerům za minirecenzi, to se nezdařilo, ale nezoufám a rozhodně do ní půjdu. Zaujal mě námět, různé dějové linky a jejich propojení, na tohle já jsem ujetá a miluju ten pocit, když to všechno zapadne, kam má :) A když vím, jak jsi to v průběhu opravdu žrala a pak to hodnocení, no těším se dost :) Skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chichichi :D
      Je jich hodně no, známe, ale já tuhle taky bedlivě sledovala. V konkurzu jsem se snažila taky, ale to nakonec nedopadlo, nicméně stejně jsem se ke knize dostala a mám z toho děsnou radost :)
      Je to hodně propracované a takové jiné a fakt mě to děsně chytlo :)
      Díky!

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři