20. 4. 2014

Aliance - Veronica Roth

Tak dneškem končí můj divergentní duben protože jsem dočetla poslední díl. Líbil se mi? Ale jo. Jsem z něj absolutně nadšená? Ne. Ale mně se prostě nejvíc líbila Divergence a pak už to pro mě šlo trošinku z kopce.
Nějak nejsem schopná napsat nějaký pořádný a ucelený názor na tuhle knihu. Ale aspoň se o to pokusím.


Hned od začátku mě strašně mátlo, že je kniha vyprávěna z pohledu dvou hlavních postav. Některé kapitoly vypráví Tris, některé Tobias. Zezačátku jsem v tom měla hrozný zmatek, ale postupně jsem si celkem zvykla. Tris byla maličko otravná, ale to už byla i v Rezistenci. Tobias je taky trošku trubka, no ale co už.

Ocitáme se v situaci, kdy po všemožných rozmíškách mezi frakcemi obyvatelé Chicaga zjišťují, že kupodivu existuje i svět za oplocením a naše banda Neohrožených a Divergentních se to vydává prozkoumat. Vše v co kdy věřili se pomalu hroutí a Tris a ostatní se dozvídají stále více o tom, čeho vlastně celý život byli součástí. A nejen to. Ještě dále se šokující zjištění zamotávají až se pomalu začnete ztrácet v tom, kdo je vlastně na čí straně a za co se snaží bojovat. Ale jedno je jisté. Cíl mají všichni stejný. Udělat to, co je pro ně nejlepší, z čeho získají nejvíce výhod pro svůj cíl. Tris nelítostně všechny zavrhuje, včetně posledních členů své rodiny, Tobiasovi rodiče jsou na nože a stojí na opačných stranách barikády. Naše hrdličky se rozhádají, za což někteří další tvrdě zaplatí. Osudy spousty postav jsou naprosto zoufalé. 
NE TAK ÚPLNĚ SPOILER ALE POKRAČUJTE JEN NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ
Jako ukončení série se mi to zdá prima. Sice jsem si bohužel asi v půlce čtení tak napůl vyspoilovala jistou skutečnost, která mě fakt nenapadla a hodně mě to mrzelo, ale to je prostě nebezpečí internetu. Jsem ráda za takovéhle konce. Mám prostě pocit, že je to tak správné :) 
KONEC SPOILERU

Jen víc, takových sérií. Těším se na film. 
Jsem ráda, že u nás nevyšla série s jinými přebaly, protože tyhle jsou fakt moc krásné :)
Rozhodně jsem sérii nečetla naposledy, protože i Rezistenci jsem si na druhé čtení užila víc, než poprvé. 
Pro milovníky dystopií je Povstalecká trilogie povinnost.
Share:

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři